Продажбите на Hennes & Mauritz AB (H&M) отбелязват ръст през фискалното трето тримесечие на годината от юни до август. Шведската компания отчете по-добри от очакваното резултати благодарение на мащабните намаления на компанията и по-евтината крона, съобщава Bloomberg.
Приходите, без данъка добавена стойност, нарастват с 9% до 55,8 млрд. крони (6,2 млрд. долара) на годишна база, което е над прогнозите за 54 млрд. крони, като над половината от увеличението се дължи на представянето на шведската валута.
От втория по големина търговец на дрехи на дребно в света съобщават още, че транспортни проблеми през трите месеца са довели до увеличение на разходите в САЩ, Франция, Италия и Белгия.
Миналата седмица собственикът на Zara – Inditex SA, отчете най-слабите си резултати по отношение на ръста на продажбите през полугодието от четири години насам.
Необичайно горещото време в САЩ и Западна Европа това лято по всяка вероятонст е причината повечето потребители да избягват магазините, предпочитайки по-евтини и леки дрехи като тениски и къси панталони.
H&M трябваше да се пребори и с други предизвикателства като нарастващата конкуренция в онлайн продажбите, както и с транспортни затруднения и натрупване на стока.
Очаква се базираната в Стокхолм компания да отчете пълните си резултати за пълното тримесечие на 27 септември.