fallback

Chanel не се плаши от Brexit и установява глобалния си офис в Лондон

За първи път модната марка събира по-голямата част от глобалния си бизнес под един покрив

23:06 | 14.09.18 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Производителят на луксозни стоки Chanel съобщи, че е избрал да установи глобалния си офис във Великобритания, съобщава ВВС.

За първи път в 110-годишната си история марката събира по-голямата част от глобалния си бизнес под един покрив. Chanel, която е известна с костюмите си от туид, ръчните си чанти и парфюмите си, реализира глобални продажби за над 7 млрд. паунда (7,8 млрд. евро) миналата година и има над 20 хил. служители. Брандът разполага с над 30 млн. последователи в Instagram.

Chanel съобщи пред ВВС, че „иска да опрости структурата на бизнеса си и Лондон е най-подходящото място за това за една международна компания“. „Лондон е най-централното място за нашите пазари, говори се английски език и има силни стандарти за корпоративно управление с регулаторните и правните си изисквания“, допълва модната марка.

Решението означава, че Chanel избира Лондон за база на глобалния си екип пред други локации като Ню Йорк или дори творческия й хъб Париж.

Модната марка, чиято малка черна рокля се превърна в символ на парижкото й наследство, ще запази главния си дизайнер Карл Лагерфелд и екипа си във френската столица.

Жюстин Пикарди, главен редактор на списание Harpers' Bazaar и биограф на Коко Шанел, определи решението като знак за доверието на компанията в дългосрочните перспективи пред Великобритания.

Тя допълни, че то също така доближава Chanel до една от най-бързо растящите й бази от клиенти, като „вложените средства в луксозни стоки от заможни домакинства в Лондон отстъпват само на Хонконг от гледна точка на растеж“. „Chanel проправя пътя. Силната ми интуиция подсказва, че други луксозни марки ще последват примера ни“, казва още Пикарди.

Причините за решението на Chanel са сходни с тези на банките и промишлените производители, които през годините избраха да преместят дейността си във Великобритания.

Новината идва на фона на притесненията на много компании заради несигурността около Brexit и бъдещите търговски споразумения и тяхното влияние върху инвестициите и работните места.

Решението на Chanel ще бъде добре дошло за британските дизайнери преди началото на Седмицата на модата в Лондон. Те вероятно ще бъдат изправени пред промени в снабдителните им вериги под формата на мита, забавяне на границата и волатилност на обменните курсове в случай, че не бъде постигната сделка за Brexit.

Модата донесе приходи от над 32 млрд. паунда на британската индустрия през 2017 г., сочат данни на Британския моден съвет. Това е повишение с 5,4% спрямо 2016 г., което я превръща в един от най-бързо растящите сектори на икономиката.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:08 | 13.09.22 г.
fallback