fallback

Онлайн търговията представя слабите страни на Zara

Изживяването във физическите магазини не може да настигне интернет пазаруването

20:39 | 03.09.18 г.

Изместването на потребителските навици към онлайн пазаруването не представя най-силните черти на модния бранд Zara, всъщност излагайки на показ проблеми с размерите, качеството на продуктите и онлайн услугите, смята анализаторът на Credit Suisse Саймън Ъруин.

Коментарите за продуктите на Zara “са слаби и стават все по-лоши“ в сайтовете за оценки на потребителите Trustpilot и Sitejabber, пише анализаторът в коментар. Изказването предшества представянето на финансовите резултати на компанията майка Inditex, насрочено за 12 септември.

Вярваме, че естеството на магазините на Zara, в които можеш да попаднеш на „скъпоценни находки“, все още носи по-добро изживяване извън интернет, пише Ъруин, цитиран от Bloomberg. Макар че онлайн продажбите стоят зад ръста на сравнимите продажби като цяло, това може да се отрази негативно върху брутния марж, допълва той.

Анализаторът изчислява, че онлайн търговията ще съставлява около 10% от продажбите на Inditex тази година спрямо 2,4% през 2013 г. Той очаква 2018 г. да бъде и шестата поредна година на спад на маржа на печалбата преди данъците и лихвите.

Акциите на Inditex отбелязаха най-лошата си седмица от седем години през предишната седмица, поевтинявайки с 8,7%, след като Morgan Stanley публикува доклад, според който търговецът на дребно се справя не толкова добре, колкото преди.

Credit Suisse понижи целевата си цена до 24 евро от 25 евро и запази препоръката си „underperform”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:33 | 11.09.22 г.
fallback