Компанията за потребителски стоки Procter & Gamble е подала молба за получаване на запазена търговска марка върху популярни съкращения, използвани в ежедневните разговори най-вече онлайн, в опит да даде нов тласък на продажбите на продуктите си.
Ако молбата на производителя бъде одобрена, съкращения като LOL (Laugh Out Loud - смея се гръмко), NBD (No Big Deal - не е голяма работа) и други с по-нецензурно значение, ще бъдат използвани в маркетинга на продукти на компанията, сред които сапуни, перилни препарати и освежители за въздух.
Според информация на ВВС от Procter & Gamble са отправили молбата към американската служба за патенти и търговски марки още през април.
Медията посочва, че според компанията потребителите под 35-годишна възраст могат да бъдат привлечени, ако продуктите бъдат брандирани с жаргон от текстови съобщения.
Т. нар. „милениъли“, или Поколението Y, са важна потребителска група за компаниите за пакетирани стоки. По данни на статистическия портал Statista родените между началото на 80-те и началото на 90-те само в САЩ се очаква да увеличат годишните си разходи до 1,4 трлн. долара до 2020 г.
Промяната в бранд-стратегията на компанията по всяка вероятност се дължи на инвеститора Нелсън Пелц, който се присъедини към борда на P&G през март. В интервю миналия септември той заяви пред CNBC, че по-младите потребители не искат „универсални“ марки, а продукти, към които имат „емоционална привързаност“.