fallback

Собственикът на KFC и Pizza Hut не успя да оправдае очакванията за продажби

В ресторантите на компанията се вижда спад в посещенията

21:51 | 02.08.18 г.

Продажбите за тримесечието на американската компания Yum Brands се оказаха под прогнозите на Wall Street след спад на посещенията във веригите Pizza Hut и Taco Bell. Вследствие на новината акциите на компанията леко поевтиняха в сутрешната търговия на Wall Street, съобщава Ройтерс.

Изпълнителните директори предупредиха още миналото тримесечие, че вторите три месеца вероятно ще бъдат най-слабият период за годината.

През февруари Yum бе принудена да затвори стотици ресторанти KFC във Великобритания, след като промени в доставките доведоха до недостиг на продукти, включително пилешко месо, а това доведе до дълго възстановяване.

Оставам уверен, че действията ни да станем по-фокусирани, с по-широк франчайз и по-ефективни поставят основите, нужни за устойчив, дългосрочен растеж, който ще се трансформира в силна възвръщаемост за всички заинтересовани от Yum! Brands лица“, заяви главният изпълнителен директор Грег Крийд.

Yum, която е компанията майка на брандовете KFC, Pizza Hut и Taco Bell, каза, че запазва очакванията си годишното представяне да бъде в рамките на по-ранните насоки.

Растежът при новите ресторанти сега се очаква да бъде в горния край на диапазона от 3 до 4%, а сравнимите продажби ще бъдат в долния край от 2 до 3%.

Акциите на Yum поевтиняха с 0,53% в сутрешната търговия. Книжата бележат спад в стойността си от 3% от началото на годината.

Продажбите на Yum от ресторантите в цял свят, отворени от поне година, са се увеличили с 1%, което е под средната оценка на анализаторите за ръст от 1,92% в анкета на Thomson Reuters.

Сравнимите продажби на Pizza Hut бележат изненадващ спад от 1%, оставайки под оценките за ръст от 1,21%, а увеличението от 2% на Taco Bell също не успя да отговори на очакванията.

Нетната печалба на компанията се е увеличила до 321 млн. долара, или 97 цента на акция, през второто тримесечие до 30 юни спрямо 206 млн. долара, или 58 цента на акция, година по-рано.

Без еднократните ефекти печалбата възлиза на 82 цента на акция, което е доста над очакванията на анализаторите за 74 цента.

Общите приходи са се свили с 5,5% до 1,37 млрд. долара и с малко задминават прогнозите за 1,36 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:04 | 06.09.22 г.
fallback