fallback

Бебешките храни насърчиха резултатите на Danone за първото полугодие

Компанията се радва и на ръст на продажбите на млечни продукти в Северна Америка

12:32 | 27.07.18 г.

Най-големият производител на йогурт в света Danone отчете ръст на печалбата, след като китайските потребители са купували повече от нейните продукти за бебета, а продажбите на млечни стоки са нараснали в Северна Америка, пише Bloomberg.

Коригираната оперативна печалба е нараснала със 7,9% до 1,78 млрд. евро (2 млрд. долара) за първото полугодие, която се оказа малко под консенсусната прогноза на анализаторите. От своя страна, ръстът на приходите успя да надмине прогнозите. В резултат от това стойността на акциите на компанията се повиши с 2,1% по време на ранната търговия.

Резултатите са поредният пример за това как Danone се представя по-добре от конкурентите си Nestle и Reckitt Benckiser Group при бебешките храни, особено в Китай, където бебешката формула на производителя на Aptamil се радва на 30% растеж на приходите от продажби през второто тримесечие, благодарение на насочването си към електронната търговия и към мрежата от магазини за бебешки продукти.

Бизнесът е изправен пред забавяне през останалата част от годината заради по-неблагоприятната база за сравнение. Това се случва в момент, в който бизнесът с млечни продукти на Danone показва знаци за възстановяване.

Бойкотът на потребителите в Мароко, иницииран в социалните мрежи срещу високите цени, засегна продажбите в страната с около 40% през последните месеци. Като се изключи влиянието на бойкота, приходите от продажби за второто тримесечие са се увеличили с 4,3 на сто. Протестът доведе и до спад на приходите на отдавна борещия се с проблеми извън Северна Америка бизнес с йогурт на Danone. Ако не се има предвид бойкотът, те са нараснали за второ поредно тримесечие. Тази тенденция ще се запази и през втората половина на годината, заяви главният финансов директор Сесил Кабанис.

Бизнесът с пресни храни продължава да се сблъсква с проблеми, обясни тя. Danone проучва възможностите да продаде дистрибутора на органични храни Earthbound Farm, твърди източник на Bloomberg, запознат с въпроса. През април Кабанис обясни, че приоритет номер едно е възстановяването на звеното.

В Европа бизнесът с йогурт все още не се представя достатъчно добре, макар че компанията обнови линията йогурт Activia преди две години .

"Като цяло не се е стабилизирал, но има напредък“, обясни Кабанис пред репортери. „Има прогрес, който ни кара да вярваме, че скоро ще постигнем стабилизиране“.

Продажбите на бутилирана вода на Danone се радват на растеж от 4,5% през първото полугодие и също са изпреварили ръста от 1 на сто на Nestle в тази продуктова категория.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:07 | 09.09.22 г.
fallback