Американската компания за безалкохолни напитки Coca-Cola надмина очакванията на Wall Street за продажби за тримесечието благодарение на успеха на нови версии на Diet Coke и търсенето на бранда Zero Sugar, съобщава Ройтерс.
Приходите от продажби на основния бизнес с напитки на компанията са се повишили с 5% през второто тримесечие, като най-голям е приносът на Diet Coke, Coke Zero и газираната вода.
По-рано тази година компанията пусна напитки с нови вкусове от популярния си бранд Diet Coke в по-малки кенчета, отговаряйки по този начин на търсенето от потребителите на газирани напитки с ниско или нулево съдържание на захар.
Обемът продажби, което е ключов индикатор за търсенето, е нараснал с 2% през второто тримесечие благодарение на силното представяне на основния бранд Coca-Cola и на чайовете Fuze Tea.
Нетната печалба е нараснала до 2,32 млрд. долара, или 54 цента на акция, през второто тримесечие до 29 юни спрямо 1,37 млрд. долара, или 32 цента на акция, година по-рано.
Coca-Cola съобщи, че след изключването на еднократните ефекти печалбата ѝ възлиза на 61 цента на акция, като надвишава с един цент прогнозите на анализатори, участвали в допитване на Thomson Reuters I/B/E/S.
Приходите на компанията са намалели с 8% до 8,93 млрд. долара, тъй като са пострадали от продажбата на бутилиращите ѝ операции с нисък марж.