Торино е обхватно от манията около Кристиано Роналдо. След като девет години игра за „Реал“ Мадрид, португалската футболна суперзвезда премина към „Ювентус“ срещу сумата от 129,3 млн. долара.
Макар че се радва на огромен успех през годините, трансферната сума бе изненада заради възрастта на Роналдо – 33 години, коментира Statista. Дори той призна, че „футболисти на неговата възраст обикновено отиват в Катар или Китай“ и благодари на „Ювентус“, че му дава тази възможност.
Като един от най-известните и успешни спортисти, Роналдо продължава да привлича фенове, а „Ювентус“ със сигурност спечели значителна финансова подкрепа, подписвайки с него. Акциите на италианския клуб се изстреляха с 40% нагоре след новината за сделката, а каналите му в социалните мрежи привлякоха 1,5 млн. нови последователи само за един ден.
Роналдо започва да се отплаща за трансферната си сума, макар че дори още не е играл за отбора. През първите 24 часа, след като „Ювентус“ пусна екипа с името му, са били продадени 520 хил. тениски за общата сума от 62,4 млн. долара, което е половината от трансферната сума, посочва Business Insider.
Колкото и положително да звучи това за шампионите на Италия, продажбите на рекламни продукти обикновено са една идея по-сложни.
Футболните клубове обикновено получават между 10 и 15% от приходите, които производителят генерира от продажбите на рекламни стоки, което означава, че „Ювентус“ вероятно ще изкара около 9 млн. долара.