Веригата пицарии Domino’s Pizza заяви, че ще ускори капиталовите си разходи през тази година, докато се подготвя за отварянето на над 2000 нови обекта в САЩ през следващото десетилетие, пише Financial Times.
Новината бе обявена от новия главен изпълнителен директор Ричард Алисън след разкриването на отчета на компанията, който показа по-слаби от очакваното приходи от продажби за второто тримесечие.
„Виждаме възможност да разширим значително дела си в индустрията“, коментира Алисън, допълвайки, че фирмата има потенциала да увеличи своите 5692 обекта в САЩ до 8000 в предстоящите 10 години.
В края на тази година компанията ще разкрие информация за двата нови центъра за доставки, които произвеждат стоки за търговските ѝ обекти, като кутии, униформи на служителите и други.
За второто тримесечие компанията обяви ръст от 24% на приходите от продажби до 779,4 млн. долара, което се оказа под консенсусната прогноза на анализаторите за 786,3 млн. долара.
Печалбата на акция за отчетния период е 1,78 долара, като надмина очакваните 1,74 долара.
Забавянето на приходите от продажби е дошло предимно от международните пазари, където както продажбите, така и отварянията на нови ресторанти са били по-малко от очакваното.
Ръстът на сравнимите международните продажби е 4 на сто и е под прогнозата за 5,1%.
По-слабите резултати оказаха натиск върху акциите, чиято стойност се понижи с близо 4 на сто по време на ранната търговия, но по-късно се търгуваха за 280,27 долара, или 1,2% надолу.
Глобалните продажби на Domino’s надминаха тези на Pizza Hut за първи път през 2017 г., а Алисън планира да добави още 2000 търговски обекта, което показва, че е готов да защитава пазарния дял от играчи като GrubHub и DoorDash, които ползват технологични иновации.