Половината от разплащанията, направени по време на Световното първенство по футбол в Русия, са били безконтактни, показват данните на Visa. Компанията е официален партньор на FIFA за платежните услуги.
Средният разход на трансакция на картодържател на Visa е 1 408 рубли (около 19 евро) на стадиона по време на мач, като феновете от Русия са изразходвали най-много средства, следвани от посетителите от САЩ и Мексико. Най-скъпата покупка средно на човек е отчетена на територията на стадион (4 200 рубли, 57 евро), следвана от трансакциите за сувенири от фенските зони (3 300 рубли, приблизително 45 евро) и за храна и напитки по време на мач (800 рубли, 11 евро).
„Данните илюстрират ръста на безконтактните плащания в Русия“, каза Лин Бигар, главен маркетинг и комуникационен директор на Visa Inc.
От 62-та мача до полуфиналите включително най-голям обем на плащанията е регистриран на срещата между Русия и Саудитска Арабия на стадион "Лужники", като феновете са изхарчили над 55 млн. рубли (0,76 млн. евро). От разходите на откриващия мач 69% се падат на руски граждани, а 31% - на чужденци.
Десетте държави, чиито почитатели на футбола са изразходвали най-много средства, са: • Русия: 750 млн. рубли (10,2 млн. евро); • САЩ: 188 млн. рубли (2,6 млн. евро); • Мексико: 94 млн. рубли (1,3 млн. евро); • Китай: 67 млн. рубли (0,9 млн. евро); • Аржентина: 41 млн. рубли (0,56 млн. евро); • Перу: 35 млн. рубли (0,48 млн. евро); • Англия: 34 млн. рубли (0,46 млн. евро); • Бразилия: 28 млн. рубли (0,38 млн. евро); • Колумбия: 26 млн. рубли (0,35 млн. евро); • Австралия: 25 млн. рубли (0,34 млн. евро).
Мачът на откриването на 14 юни, когато фенове от 123 държави изпълниха стадиона, бе с най-голям обем трансакции. Двубоят от 1 юли между Русия и Испания е вторият по обем.
Средно стойността на трансакциите по време на всичките 62 мача е била 1 168 рубли (16 евро). Руските фенове са изхарчили средно по 1 090 рубли (15 евро) за покупки на стадиона, докато при чуждестранните гости сумата е 1 915 рубли (26 евро).
Стадионите, на които е имало най-голям брой трансакции с карти Visa:
• Лужники (Москва): 533 млн. рубли (7.3 млн. евро); • Санкт Петербург: 208 млн. рубли (2,8 млн. евро); • Самара: 125 млн. рубли (1,7 млн. евро); • Сочи: 117 млн. рубли (1,6 млн. евро); • Спартак (Москва): 114 млн. рубли (1,56 млн. евро).
Петте събития, където феновете са платили най-много със своите карти Visa, са:
• Лужники (Москва): 251 млн. рубли (3,4 млн. евро); • Санкт Петербург: 38 млн. рубли (0,5 млн. евро); • Казан: 11 млн. рубли (0,15 млн. евро); • Самара 8.8 млн. рубли (0,12 млн. евро); • Сочи: 8.5 млн. рубли (0,116 млн. евро).
Данните обхващат периода от първия мач на 14 юни до полуфиналите на 11 юли. За безконтактни разплащания са използвани не само карти, но също мобилни устройства и аксесоари.