fallback

Половината разплащания по време на Световното по футбол са били безконтактни

Феновете от от Русия, САЩ и Мексико са пазарували най-много, показват данни на Visa

13:34 | 16.07.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Половината от разплащанията, направени по време на Световното първенство по футбол в Русия, са били безконтактни, показват данните на Visa. Компанията е официален партньор на FIFA за платежните услуги.

Средният разход на трансакция на картодържател на Visa е 1 408 рубли (около 19 евро) на стадиона по време на мач, като феновете от Русия са изразходвали най-много средства, следвани от посетителите от САЩ и Мексико. Най-скъпата покупка средно на човек е отчетена на територията на стадион (4 200 рубли, 57 евро), следвана от трансакциите за сувенири от фенските зони (3 300 рубли, приблизително 45 евро) и за храна и напитки по време на мач (800 рубли, 11 евро). 

„Данните илюстрират ръста на безконтактните плащания в Русия“, каза Лин Бигар, главен маркетинг и комуникационен директор на Visa Inc.

От 62-та мача до полуфиналите включително най-голям обем на плащанията е регистриран на срещата между Русия и Саудитска Арабия на стадион "Лужники", като феновете са изхарчили над 55 млн. рубли (0,76 млн. евро). От разходите на откриващия мач 69% се падат на руски граждани, а 31% - на чужденци.

Десетте държави, чиито почитатели на футбола са изразходвали най-много средства, са: •     Русия: 750 млн. рубли (10,2 млн. евро); •     САЩ: 188 млн. рубли (2,6 млн. евро); •     Мексико: 94 млн. рубли (1,3 млн. евро); •     Китай: 67 млн. рубли (0,9 млн. евро); •     Аржентина: 41 млн. рубли (0,56 млн. евро); •     Перу: 35 млн. рубли (0,48 млн. евро); •     Англия: 34 млн. рубли (0,46 млн. евро); •     Бразилия: 28 млн. рубли (0,38 млн. евро); •     Колумбия: 26 млн. рубли (0,35 млн. евро); •     Австралия: 25 млн. рубли (0,34 млн. евро).

Мачът на откриването на 14 юни, когато фенове от 123 държави изпълниха стадиона, бе с най-голям обем трансакции. Двубоят от 1 юли между Русия и Испания е вторият по обем.

Средно стойността на трансакциите по време на всичките 62 мача е била 1 168 рубли (16 евро). Руските фенове са изхарчили средно по 1 090 рубли (15 евро) за покупки на стадиона, докато при чуждестранните гости сумата е 1 915 рубли (26 евро).

Стадионите, на които е имало най-голям брой трансакции с карти Visa:

•     Лужники (Москва): 533 млн. рубли (7.3 млн. евро); •     Санкт Петербург: 208 млн. рубли (2,8 млн. евро); •     Самара: 125 млн. рубли (1,7 млн. евро); •     Сочи: 117 млн. рубли (1,6 млн. евро); •     Спартак (Москва): 114 млн. рубли (1,56 млн. евро).

Петте събития, където феновете са платили най-много със своите карти Visa, са:

•     Лужники (Москва): 251 млн. рубли (3,4 млн. евро); •     Санкт Петербург: 38 млн. рубли (0,5 млн. евро); •     Казан: 11 млн. рубли (0,15 млн. евро); •     Самара 8.8 млн. рубли (0,12 млн. евро); •     Сочи: 8.5 млн. рубли (0,116 млн. евро).

Данните обхващат периода от първия мач на 14 юни до полуфиналите на 11 юли. За безконтактни разплащания са използвани не само карти, но също мобилни устройства и аксесоари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:19 | 10.09.22 г.
fallback