Продажбите на бира и котировките на акциите на китайските пивовари са нараснали преди Световното първенство по футбол в Русия, което започва след два дни, информира англоезичното издание "Чайна дейли".
Месечните обеми на продадената бира през май са нараснали с почти 100 процента.
По данни на компанията за интернет търговия Tmall еднодневните продажби на бира в онлайн платформата са достигнали 1,3 милиона бутилки на 17 май.
За разлика от вялия основен индекс на шанхайска борса цените на акциите на бирените компании дръпнаха нагоре. Например котировките на акциите на компанията Pearl River Beer се повишиха с 42,7 процента през май.
Според Sinolink Securities Световното първенство по футбол е дало тласък на бирения сектор това лято, което засега се характеризира с по-високи температури от предходните години.
Местните производители на бира увеличават предлагането на среден и висок клас продукти. Според компанията за маркетингови проучвания Euromonitor International над 30 процента от бирения пазар в Китай ще бъде с продукти среден и висок клас до 2020 година.
Традиционните магазини, като супермаркетите, които бяха основно място за пазаруване на бира, постепенно са заместени от онлайн търговци, сайтове за доставка на храни и барове с футболна тематика.
Ресторантите и баровете стават основните полета, на които се води битката за потребителите, тъй като техните клиенти не са толкова чувствителни към цената на бирата и по-лесно може да им се продават продукти средна и висока категория, твърди независимият експерт по пазара на хранителни продукти и напитки в Китай Чжу Данпен.
/БТА/