Най-голямата верига кафенета в света Starbucks цели да увеличи над три пъти приходите си и почти два пъти броя на обектите си в Китай през следващите пет години. Така компанията удвоява залога в страната си, докато растежът на трафика в САЩ е под натиск, коментира Ройтерс.
Американската верига, която наскоро привлече 7,15 млрд. долара в сделка с Nestle, иска да има 6000 кафенета в страната до края на 2022 г., каза тя в свое изявление. В момента тя има около 3300 кафенета в 141 града в Китай.
Starbucks доминира в сектора си в Китай, макар че среща конкуренция от по-малки съперници подобно на натиска, пред който се изправя от „третата вълна“ бутикови кафенета и по-евтини конкуренти в САЩ.
В края на миналата година Starbucks стартира първия си обект извън страната от бранда „Reserve Roastery” - кафене с гурме кафета и пекарна – в Шанхай. Тогава изпълнителният председател Хауърд Шулц каза за Ройтерс, че броят на кафенетата в Китай ще удари 10 хиляди до десетилетие, задминавайки китайските конкуренти.
Starbucks каза още, че очаква да увеличи над два пъти оперативната си печалба в Китай през следващите пет години спрямо 2017 г.
Приходите ѝ за отминалата финансовата година от региона Китай/Азиатски Тихи океан достигнаха 3,24 млрд. долара, а оперативната печалба – 764,7 млн. долара, сочат изчисления на Ройтерс. Разбивка на резултатите само за Китай засега не е налична.
Този месец Starbucks сключи сделка с Nestle – най-голямата компания в света за храни и напитки – с която даде на швейцарската компания ексклузивни права да продава пакетирано кафе и чай на Starbucks в цял свят.
Американска верига за кафе заяви, че сътрудничеството ѝ с Nestle ще ѝ помогне да разшири обсега и мащаба си и в Китай.
“Starbucks ще се опита да се възползва от наскоро обявения глобален алианс в пазара на кафе с Nestle, за да предложи дори повече възможности за дома на китайските потребители в бъдеще“, добави компанията.