Швейцарската Nestle ще плати 7,15 млрд. долара за правото да продава продукти на Starbucks - от кафе на зърна до капсули, пише Bloomberg. Това е третата най-мащабна сделка в 152-годишната история на хранителния гигант.
Срещу солидната сума компанията ще има право да продава пакетирани продукти на Starbucks в супермаркети, ресторанти и кетъринг. Кафето ще продължава да се пакетира в САЩ, става ясно още от условията по споразумението между двата гиганта.
С този ход Nestle ще подкрепи своите брандове Nescafe и Nespresso, които са достигнали лимита на своите продажби, смята агенцията. По Euromonitor Nescafe непрекъснато губи пазарен дял в последните години.
Като цяло продажбите на Nestle отбелязват своя най-бавен ръст за последните две десетилетия и анализаторите са категорични: Nestle се нуждае от голям бранд и то веднага.
За Ален Оберхубер от MainFirst Bank в Цюрих Starbucks е единственият бранд, който отговаря на нуждите на Nestle. Експертът посочва, че ходът е позакъснял, но пък е "абсолютно жизненоважна стъпка".
Надеждата е, че със сделката Nestle ще може да устои и на най-голямата си заплаха - JAB. Компанията похарчи 30 млрд. долара, за да създаде своя кафеена империя, подсилвайки я със звеното на Mondelez.
След новината акциите на Nestle поскъпват с над процент по време на търговията на борсата в Цюрих, след като от началото на годината записаха спад от 9 на сто.