Инвеститорите може би скоро ще могат да добавят Universal Music към списъка с публични компании, в които са инвестирали. Най-голямата музикална група в света ще използва по-малко рисков начин да се възползва от възстановяването на индустрията от Spotify, пише Wall Street Journal.
Собственикът на Universal Music – френската медийна група Vivendi, заяви, че нейният борд ще представи „първоначалните резултати“ от доклад за потенциално първично публично предлагане. Това ще се случи в рамките на среща на борда на директорите през май. В резултат от новините акциите на Vivendi повишиха стойността си с 4 на сто в сряда сутринта.
Главният изпълнителен директор на Vivendi Арно де Пюифонтен първи предизвика спекулациите за IPO преди година, когато заяви пред Wall Street Journal, че компанията може да листне миноритарен дял.
По време на годишната генерална среща през април той спомена проекта за първично публично предлагане, но инвеститорите не обърнаха много внимание, на фона на по-важни новини. Винсент Болоре се оттегли от поста си на председател, за да отстъпи място на своя син. Болоре старши беше задържан от полицията след обвинения в корупционни действия.
IPO-то на Spotify очевидно демонстрира апетита на инвеститорите за нови бизнес начинания в музиката. Universal Music изглежда по-привлекателна от Spotify, поне извън балона на Силициевата долина, в който печалбата няма значение. На компанията се падат 30% от приходите на музикалната индустрия за 2017 г. според MIDiA Research. Тази доминация, резултат от силно портфолио от музикални права, дава на компанията значителна власт при преговорите ѝ със стрийминг платформите, въпреки че те тласкат нагоре растежа на индустрията.
Въпреки че Spotify излезе на загуба миналата година, Universal Music имаше оперативен марж от 13,4%. Засега инвеститорите изглежда не се интересуват много от този дисбаланс, но ако и двете компании са публични, натискът върху Spotify ще стане по-силен.