Американският производител на играчки Mattel е успял да се възстанови от загубата на своя най-важен клиент – веригата магазини за играчки Toys'R'Us. Компанията закри всичките си магазини в САЩ, след като не успя да намери купувач или да постигне споразумение за преструктуриране с кредиторите си, за да избегне фалита.
За изминалото тримесечие производителят на куклите Барби отчете значително по-високи от очакванията на пазара приходи в размер на 708,4 млн. долара, макар че те са с 4% под отчетените преди година. Анализаторите очакваха 689,8 млн. долара, предава Bloomberg.
Mattel се е възползвала преди всичко от силно търсене на кукли Барби и коли Hot Wheels. Ръстът в бранда Barbie е от 24 на сто, преди всичко заради разширяването на продуктовата линия. Куклите вече се предлагат в свръхголеми размери, както и с различни цветове на кожата.
В крайна сметка обаче и закриването на обявилия фалит търговец Toys'R'Us оставя следи. Нетната загуба на Mattel се разширява до 311 млн. долара.
Въпреки това инвеститорите показаха задоволството си от високите приходи и в следборосвата търговия акциите поскъпнаха с почти 4 на сто.