Онлайн стрийминг услугите като Spotify и Apple Music се превърнаха в най-големия единичен източник на приходи за музикалната индустрия, като за първи път изпревариха продажбите на физически носители и дигиталните сваляния. Това съобщава Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI), цитирана от Ройтерс.
Бързият ръст на услугите за стрийминг на музика в последните години доведе до подобряване на състоянието на глобалната музикална индустрия, която постигна трета година на ръст на приходите, показва доклад на федерацията.
В 15-те години от 1999 г. продажбите на музика намаляха с 40% до 14,3 млрд. долара, тъй като възходът на услугата за споделяне на музикални файлове Napster засегна продажбите на CD-та, а развитието на услуги за сваляне на музика като iTunes на Apple не можа да компенсира спадовете.
Миналата година приходите от абонаментни стрийминг услуги са възлизали на 38% от всички приходи в музикалната индустрия, което е повишение спрямо 29% година по-рано, сочи информация на IFPI.
Данните от Глобалния доклад за музиката на IFPI за 2018 г. показват, че общите приходи за 2017 г. са възлизали на 17,3 млрд. долара, повишение с 8,1% спрямо предходната година.
Лидерите в индустрията съобщават, че ръстът на музикалния стрийминг позволява на пазара да достигне нови региони в света и в същото време помага за откъсването на поколение музикални фенове от безплатната или пиратска музика. „Смятаме, че едва половината от населението на света живее в процъфтяваща музикална среда и искаме да доведем стрийминг революцията до всички“, каза Стю Берген от Warner Music Group пред репортери в Лондон.
Пазарите в Латинска Америка и Китай постигат най-голям ръст с повишаване на общите приходи от музика със съответно 17,7% и 35,3%.
Въпреки добрите данни приходите за 2017 г. все още са едва 68,4% от пика на пазара през 1999 г.
IFPI съобщава, че правителствата трябва да направят повече, за да се справят с „пропастта в стойността“ между създадената стойност от някои дигитални платформи като YouTube на Google при използването на музика и сумите, които те плащат на хората, създаващи и инвестиращи в музика.
„Нещата изглеждат добре, но има структурен пропуск в системата. Докато не го решим, винаги ще е трудно“, казва главният изпълнителен директор на IFPI Франсис Мур.