Швейцарската компания Nestle получи силен тласък от американските си потребители, които са започнали да харчат все повече, грижейки за домашните си любимци, подтиквани от икономическия ръст.
Продажбите на компанията за първото тримесечие на годината са се увеличили с 2,8% на органична база, съобщи базираният в Швейцария производител на Purina Dog Chow и KitKat. Представянето е по-добро от очакваното, тъй като анализаторите предвиждаха ръст от 2,5%, посочва Bloomberg.
Главният изпълнителен директор на компанията Марк Шнайдер преструктурира най-голямата компания за хранителни продукти в света около няколко основни бизнеса, сред които храна за домашни любимци, вода и кафе, като също така включва в портфолиото и марки, свързани с по-здравословното хранене.
Според анализатора на Vontobel Жан-Филип Берчи подобни „дълбоки“ промени изискват време, като очакванията му са, че през идните тримесечия органичният растеж ще се ускори. „След няколко разочароващи тримесечия Nestle успя да обърне тенденцията“, заяви той и допълни, че „началото на годината изглежда добре“ за компанията.
В САЩ, където Nestle генерира близо една трета от приходите си през изминалата година, се наблюдава по-добро представяне на бизнеса за грижа за домашните любимци, както и по-голямо търсене на необработени храни и засилване на онлайн търговията.
В същото време продажбите на американския отдел на компанията за сладки изделия оказват влияние върху резултатите ѝ за тримесечието. Nestle трябваше да се изправи пред слабо потребителско търсене в САЩ заради бързо променящите се предпочитания на клиентите, включващи пренасчването им към по-здравословни продукти и пазаруване онлайн.
„Завръщането към положителния ръст в САЩ е окуражаващо“, посочва анализаторът на Berenberg Джеймс Таргет.
В Азия ранното отбелязване на Китайската нова година също е подкрепило растежа на приходите.
Nestle запази прогнозите си за ръст на органичните продажби от 2% до 4% тази година.