Китайският гигант в електронната търговия JD.com е направил презентация днес с цел да привлече повече европейски компании за луксозни стоки в своя уебсайт, посочвайки, че може да предложи по-бърза доставка и по-добра защита срещу фалшификации от по-големия си конкурент Alibaba Group Holding, предава Ройтерс.
JD.com планира да отвори офис в Милано, след като първият ѝ такъв за Европа отвори врати в Париж през януари. Освен това тя обединява усилия с испански марки, обяви президентът Уинстън Чен пред журналисти на World Retail Congress в Мадрид.
“Търсим и други места, докато се разширяваме”, обясни той.
Втората по големина компания за електронна търговия пусна през миналия октомври Toplife - платформа, която има за цел да привлича купувачите на луксозни стоки с доставки в рамките на деня и премиум услуги.
Тя се конкурира с Luxury Pavilion, подобен портал, стартирал през август и подкрепян от платформата на Alibaba Tmall. В този портал се предлагат продукти от модни групи като Burberry. Миналата седмица Tmall стартира и членска програма за потребителите на Pavilion.
JD.com твърди, че има “нулева толерантност” по отношение на политиките си за справяне с фалшификатите и изтъква това като свое предимство пред Alibaba.
“Фалшивите стоки са голям проблем в Китай. Нашият фокус върху автентичността доведе до нашия успех”, обясни Чен.
Китайските купувачи представляват около 32% от световния пазар на луксозни стоки за 2017 г., повече от тези от всяка друга страна, сочат данни на консултантската компания Bain & Co. Поради това заможните китайци са особено важни за пазара на модни продукти в глобален мащаб.
По думите на Чен Toplife вече е подписала договори с 20 марки, включително такива от Kering Group като Saint Laurent и Alexander McQueen.