Годишната печалба на най-голямата верига супермаркети във Великобритания Tesco е скочила с 28%, подкрепена от продажбите на пресни храни, съобщи BBC.
Групата отчита печалба в размер на 1,6 млрд. паунда за годината, приключила на 24 февруари. Продажбите са нараснали с 2,8% до 57,5 млрд. паунда.
Добрите новини следват години на лоши резултати, дължащи се на продължителен счетоводен скандал.
Въпреки това Tesco заяви, че пазарните условия остават предизвикателство поради продължаващия ръст на разходите.
Коментирайки резултатите, ръководителят на Tesco Дейв Луис заяви, че „това е година на силен напредък с девето поредно тримесечие на растеж“.
„Повече хора избират да пазаруват в Tesco. Нашата марка е по-силна, тъй като клиентите отчитат подобрения както в качеството, така и в стойността“, допълни той.
По думите му компанията е напът да постигне своите средносрочни амбиции. Резултатът на Tesco се подобряват постепенно от 2014 г., когато отчете най-лошите резултати в историята си с рекордна загуба преди данъци от 6,4 млрд. паунда.
Веригата е изправена пред силна конкурентна среда в търговията на дребно в лицето на Aldi и Lidl, които завзеха сериозен пазарен дял от по-големите супермаркети. Също така компанията беше ударена с глоби за 250 млн. паунда миналата година за надценяване на печалбата ѝ през 2014 г.