Концепцията зад всичко, което правим, е да има комикси в България и хората и в чужбина да разбират колко талантливи хора има тук. Това коментира Сибила Коритарева, основател и управител на Grozen Entertainment, в предаването "Бизнес среща" на Bloomberg TV Bulgaria.
"Винаги качеството е приоритет в това, което правим. Независимо от това, че се казваме "Грозен" гледаме визията, която представяме на крайния потребител да бъде много качествена и хубава. Наистина това ни прави успешни дори и с толкова абсурдно име, каквото е", обясни тя.
По думите ѝ интересът към комиксите се е зародил още в детството и сега тя се реализира като графичен дизайнер и режисьор на анимационни филми.
“Моят баща ме учеше да чета със списание “Дъга”. Помня, че бях на четири години. Рисувам дори от по-рано. Професионално започнах в девети клас. Работех още тогава за в. "168 часа", а успоредно работех и в Киноцентър "Бояна", като аниматор", разказа Сибила Коритарева.
"Не знам защо генерално се подценяват комиксите като бизнес възможност и начин за изкарване на доход. За мен няма такова нещо. Има пазар за комикси в България, а в чужбина. Едни от най-успешните бизнес проекти в момента са тези, които са свързани с киноиндустрията и комиксите, свързани с кинопродукции", допълни тя
Тя е категорична, че бизнесът с комикси може успешно да бъде развит и в България.
"Стъпките са трудни, големи и много рисковани, но аз ги следвам една по една, вече осма година поред", разкри тя.
Как графичният дизайнер съчетава в „Грозен“ издателска дейност, анимационна продукция, но и учебен център за професионално обучение, свързано с рекламата, киното и игрите? Как се правят артфестивали и конкурси, за да се изявяват младите таланти? Кое направи първата екшън фигурка толкова известна! Кои са предизвикателствата пред бизнеса с комикси? Достъпни ли са произведенията, свързани с изкуството на дизайна? Защо продукцията е насочена най-вече в чужбина?
Вижте повече във видеото!