Inditex – собственик на модната верига Zara, отчете 7-процентов ръст на годишната си нетна печалба в сряда въпреки негативните насрещни ветрове от силното евро. Компанията е подкрепена и от двуцифрен растеж на онлайн продажбите, съобщава Ройтерс.
Inditex обяви нетна печалба в размер на 3,37 млрд. евро при приходи за 25,34 млрд. евро. Резултатите са в съответствие с очакванията на анализаторите за финансовата година, която покрива периода от февруари до януари.
Търговецът на дребно, който притежава редица брандове, включително по-луксозната марка Massimo Dutti и веригата за стоки за дома Zara Home, заяви, че онлайн продажбите са се увеличили с 41% през годината, достигайки 10% от нетните продажби на групата през 2017 г.
Това е първият път, в който Inditex показва данни за онлайн продажбите си. За разлика от много модни търговци на дребно, които се борят с конкуренцията от онлайн магазини като Amazon, Inditex се справя доста добре, тъй като брандове като Zara сливат силното си присъствие от физически магазини с онлайн предложения.
Големи магазини в първокласни търговски зони се превръщат в места, откъдето дрехите могат да бъдат купени, но и просто разгледани и по-късно поръчани онлайн. Покупките в интернет могат да бъдат взимани или връщани във физическите магазини.
Компанията заяви, че продажбите при постоянни валутни курсове са се увеличили с 9% през първите пет седмици на новата финансова година, след като потребителите са се насочили към колекциите пролет/лято от Zara.
Inditex е уязвима към чуждестранните валутни курсове, тъй като макар да представя резултатите си в евро, генерира половината си продажби в други валути.
Акциите на компанията поевтиняха до 3-годишно дъно миналия месец, след като анализаторите понижиха целевите си цени за книжата заради влиянието на еврото, което се засили спрямо повечето глобални валути от началото на годината.
Акциите на Inditex се търгуват на цена около 22 пъти по-висока от печалбата за 2018 г. спрямо 15 пъти за шведския конкурент H&M и около 20 пъти за Associated British Foods – собственик на нискобюджетната модна марка Primark.
Компанията предложи дивидент от 75 цента на акция, което е с 10,3% повече на годишна база.