Една красива частица от състезателната история на Porsche излиза на търг тази пролет – Gooding & Company ще продаде първия състезателен 911 с турбо мотор – RSR 2.1 Turbo. Автомобилът има богата история – през 1974 година е участвал в световния пистов шампионат и през същия сезон завършва на второ място в общото класиране на „24 часа на Льо Ман”.
Напълно разбираемо, началната му цена е впечатляваща – 6 млн. лири. За сезон 1974 г. ФИСА забранява 3,0-литровите мотори в пистовата Група 5, а успехите на 917 в Can-Am се убедили босовете на компанията, че има смисъл да се инвестира в турбо технологиите. Така 911 RSR се сдобива с 2,14-литров боксер с турбо и мощност около 500 конски сили, като моторът работи с 5-степенна механична трансмисия.
Шасито идва от сериен 911, но е сериозно преработено, основно, за да е по-леко – теглото на шасито е намалено с 30 кг, а окачването е напълно ново – алуминиеви рамена, пружини от титан с прогресивни характеристики, амортизатори Bilstein и стабилизиращи щанги. Каросерията е изцяло от стъклопластика, колелата с централна гайка са заети директно от прототипа 917.
Общо в Porsche са сглобени едва 4 бройки 911 RSR Turbo.