Втората по големина пивоварна в света Heineken заяви в понеделник, че оперативният ѝ марж през 2018 г. ще нарасне с по-бавен темп от прогнозираното за периода 2014-7 г. заради волатилната пазарна среда и нейно придобиване в Бразилия, съобщава Ройтерс.
Датската компания, чиято едноименна бира е най-продаваната в Европа, си бе поставила за цел да увеличава оперативния си марж с 40 базисни пункта годишно между 2014 и 2017 г. Сега тя заяви, че очаква маржът ѝ да се вдигне с 25 базисни пункта през 2018 г. През миналата година маржовете са се разширили с едва 14 базисни пункта.
„Очакваме средата да продължи да бъде белязана от волатилност и несигурност“, казва главният изпълнителен директор Жан-Франсоа ван Боксмеер в изявлението.
Оперативната печалба преди еднократните ефекти през 2017 г. е достигнала 3,76 млрд. евро след ръст от 6,2% и е в съответствие със средната прогноза в анкета на Ройтерс за 3,75 млрд. евро.
Heineken заяви, че ще изплати дивидент от 1,47 евро на акция за финансовата 2017 година, което е с 9,7% повече спрямо предишното плащане към акционерите.
Производителят на бири като Tiger и Sol и сайдера Strongbow заяви, че продаденият обем бира е нараснал във всички бизнес региони през 2017 г., макар че растежът на европейския пазар е останал почти без промяна.
Представянето в Европа е било повлияно от полските търговци, прилагащи ценови отстъпки, които са продали по-малък обем, както и от по-хладното лято на повечето пазари през второто полугодие.