В новогодишните си обещания много хора си казват, че от новата година ще се насочат към фитнеса, надявайки се да направят устойчива промяна в начина си на живот. При това толкова разпространено обещание HowMuch.net решава да провери кои са най-големите играчи сред спортните брандове и производителите на спортни стоки и как изглежда пазарът.
Изданието използва данни на Forbes, който публикува годишен списък с най-ценните компании в почти всяка индустрия. Компаниите са поставени в четириъгълник спрямо пазарната им стойност заедно с логото им и оценката, което изгражда бърз образ на целия пазар.
Очевидно американската компания Nike доминира на широкия спортен пазар със стойност от 29,6 млрд. долара, което представлява 42% от пазарната капитализация на целия пазар. Втората, третата и четвъртата по големина компании общо формират 41% от пазара. С други думи спортният пазар се доминира от няколко гигант, като стойността на никоя друга компания освен тези четири не задминава 5 млрд. долара. А всичко това означава, че четири компании контролират над 80% от пазара.
Как би изглеждала графиката към края на 2018 г.? Трудно е да се каже, тъй като икономиката преминава през твърде много сътресения. Когато става въпрос за пазара на спортни дрехи, Adidas и Under Armour ще трябва да изминат дълъг път, преди да успеят да се превърнат в сериозно предизвикателство за водещата компания. Да бъдеш най-голямата компания носи много предимства на Nike, особено след като наскоро постигна двуцифрен ръст на печалбата.
Втората по големина компания обаче – спортният канал ESPN, е изправена пред по-несигурно бъдеще. Disney притежава ESPN, която е обвързана в пакет с други популярни канали. Това означава, че ако американците искат кабелна телевизия, получават и ESPN. Тъй като таксите за кабелна телевизия стават все по-високи, все повече хора се отказват от нея за сметка на стрийминг услуги като Netflix. Това означава, че последният кръг от съкращения в ESPN вероятно предшества още по-мрачни времена за мрежата.