Компанията за бебешки дрехи и продукти Mothercare отчете сериозен спад на британските си продажби – поредният признак, че търговците на дребно в страната са преживели доста слаба Коледа, съобщава Bloomberg.
Сравнимите продажби във Великобритания са спаднали със 7,2% през 12-те месеца до 30 декември, заяви търговецът на дребно в понеделник. Брутните маржове също ще се понижат заради въвеждането на по-високите отстъпки, нужни, за да се намали инвентарът за продажбите след Коледа, заяви компанията. Акциите на Mothercare се сринаха с 32% след новината до под 45 паунда – най-големият спад в рамките на търговията в историята на компанията.
„Не очакваме особено подобрение в краткосрочните пазарни условия за Великобритания“, казва главният изпълнителен директор Марк Нютън-Джоунс в изявлението.
Поевтиняването на паунда вследствие на Brexit и увеличаването на минималното заплащане е надуло разходите за търговците на дребно, а търсенето се е свило заради онлайн търговците с по-ниски цени и натиска върху разполагаемите доходи на британците.
Слабите коледни продажби носят нови проблеми. Миналата седмица веригата Debenhams предупреди, че годишните ѝ продажби ще се окажат под прогнозите заради слабите празнични резултати, а конкурентът при търговските магазини House of Fraser се опитва да договори намаляване на наемите от наемодателите.
Mothercare очаква годишната печалба преди данъците да бъде между 1 млн. и 5 млн. паунда. Средната оценка на четирима анализатори, анкетирани от Bloomberg, бе за печалба от 11,9 млн. паунда.