Веригата магазини Macy's съобщи, че е имала силен празничен сезон и намалява диапазона на прогнозaтa си за продажби през 2017 г., съобщава CNBC.
В изявление изпълнителният ѝ директор Джеф Дженет заяви, че доброто представяне е както в магазините на веригата, така и онлайн. „Наблюдаваме подобрение на тенденциите в продажбите в нашите магазини и продължаващ двуцифрен растеж в нашите онлайн платформи“, посочи той.
По думите му основен фокус на компанията през 2017 г. е бил разрастването на нейния онлайн и директен бизнес, както и създаването на основите за продължаващ и през новата година растеж.
Съпоставимите приходи от продажби на Macy's са се увеличили с 1% през ноември и декември в сравнение със същия период на миналата година.
Що се отнася до данните за цялата година, веригата очаква спад на съпоставимите приходи от продажби в размер на между 2,4% и 2,7% за фискалната 2017 г. В същото време общите приходи за същия период се предвижда да намалеят с между 3,6% и 3,9%. По-рано от компанията предвиждаха спад на сравнимите продажби в по-широк диапазон – между 2,2% и 3,3% и на годишните приходи между 3,2% и 4,3%.
По отношение на новата данъчна реформа в САЩ от компанията посочиха, че очакват тя да доведе до ефективна годишна данъчна основа, която да е с около процент по-ниска от предишните изчисления.
Macy's увеличи и прогнозата си за приходите от фискалната 2017 г., които сега варират между 3,59 долара и 3,69 долара за акция, изключвайки влиянието на някои затваряния на магазини и други разходи, свързани с обратното изкупуване на дългове.
Тазгодишните съобщения за силен празничен сезон контрастират с данните за по-слаби продажби през същия период на миналата година. Тогава стана ясно и кои ще са 60-те планирани за затваряне магазина през 2017 г. По това време беше съобщено също и прибавянето на още 34 обекта към този списък, с което неговата бройка стана 100. В сряда се появиха съобщения, че някои от тези магазини ще спрат работа през 2018 г., което доведе до спад на акциите на компанията с близо 4%.
По-рано днес търговецът на дребно потвърди затварянето на 11 обекта в началото на годината, което трябва да помогне на Macy's да спести от разходи в размер на 300 млн. долара през фискалната 2018 г.
Последният празничен сезон се оказа важен за компанията, която трябваше да докаже конкурентоспособността си в продажбите на дребно на фона на спадащи продажби, посочва още CNBC.
При затварянето на търговията в сряда акциите на компанията отбелязаха спад от над 25% в рамките на 12 месеца. Очаква се финансовият отчет за четвъртото тримесечие да бъде публикуван на 27 февруари.