fallback

Diageo спря рекламите си в Snapchat

Компанията беше погната от британските власти заради опасност от показване на реклама на алкохол на непълнолетни

11:23 | 03.01.18 г.

Производителят на алкохолни напитки Diageo спира всичките си реклами в Snapchat, след като британският рекламен регулатор реши, че компанията не се е погрижила достатъчно да се увери, че кампанията за нейния ром Captain Morgan не се вижда от потребители под 18-годишна възраст, пише Wall Street Journal.

През юни Captain Morgan пусна спонсорирана реклама в Snapchat, която позволяваше на потребителите да си правят снимки, а след това да наслагват филтър, който да ги кара да приличат на пирата символ на марката. В рекламата влизаха и две чаши, които вдигат тост.

Органът за рекламните стандарти (ASA), заяви, че кампанията е нарушила британските рекламни регулации, защото вероятно се показва и на потребители под 18-годишна възраст и е „неподходящо таргетирана“. Въпреки че Diageo е насочила рекламата само към хора над 18 години, данните от таргетирането са базирани на непотвърдена информация за годините, която потребителите дават при регистрация на акаунта.

В изявление говорител на Diageo посочва, че компанията е „предприела всички логични стъпки“, за да се увери, че рекламата не е насочена към хора под 18-годишна възраст, като е използвала данни, предоставени от Snapchat, и е приложила филтър за възрастта.

Според британските закони нито една медия не трябва да бъде използвана, за да се рекламират алкохолни напитки, ако над 25% от нейната аудитория е под 18 години. Diageo твърди, че данните, предоставени от Snap през 2016 г., показват, че 77% от британските потребители на Snapchat са на 18 и повече години.

Въпреки това ASA се позовава на проучване от 2016 г. на британския комуникационен регулатор Ofcom, което показва, че макар минималната възраст за регистрация в Snapchat е 13 години, 34% от група от 104-ма потребители на социалната мрежа са били на възраст между 8 и 11 години. 58% от представителите на група от 12 до 15-годишни са заявили, че също са в Snapchat.

Въпреки че решението на регулатора е свързано с отделна кампания, то може да насърчи повече алкохолни компании да са по-внимателни в таргетирането на рекламите си в приложения, които са популярни сред младите потребители.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:01 | 13.09.22 г.
fallback