Най-новият албум на певицата Тейлър Суифт беше пуснат в стрийминг услугите, включително в Spotify, днес.
Ходът е свързан със стратегията за първоначално ограничаване на музиката на поп звездата само до физически продажби и дигитални сваляния, пише Financial Times.
Трой Картър, ръководител на творческите услуги на Spotify, коментира, че нейният пореден стрийминг бойкот „връща индустрията малко назад“, но се е отплатил значително.
“Reputation”, шестият студиен албум на Суифт, се радва на рядък блокбъстър дебют, като само в първата си седмица бе продаден в повече бройки от останалите топ 200 албума взети заедно. Над 2 млн. души по целия свят са купили копие от албума от излизането му на 10 ноември, което го прави най-бързо и най-продаваният албум на годината.
И все пак триседмичният период, в който „Reputation” не беше достъпен в стрийминг услугите, е много по-кратък спрямо този при предишния ѝ албум „1989”, който стоя далеч от стрийминг платформите в продължение на години. Албумът на Адел „25“ от 2015 г. се появи в стрийминг услугите със седем месеца закъснение.
Решението на Суифт да пусне по-бързо албума си за стрийминг може да помогне на „Reputation” да запази челното си място в класациите за трета седмица, докато се сблъсква с конкуренцията от „Songs of Experience” на U2, който дебютира този петък.
“Reputation” продаде в САЩ 1,216 млн. копия през първата си седмица и още 232 хил. през втората, сочат данни на Nielsen.