fallback

Mattel отказа офертата за придобиване от Hasbro

Сливането на фирмите можеше да създаде гигант в производството на играчки

11:29 | 16.11.17 г.

Производителят на играчки Mattel отхвърли поредния опит за придобиване от Hasbro, твърдят източници, запознати с въпроса, посочвайки като причина несигурността около потенциалното сливане на двете най-големи компании за играчки в света, предава Ройтерс.

Отхвърлянето на офертата показва, че Маргарет Джорджиадис, която пое поста главен изпълнителен директор на Mattel през февруари, се опитва да постигне твърда сделка при преговорите с Hasbro, въпреки че книжата на Mattel се представят значително по-зле от тези на Hasbro през последната година.

Mattel е информирала Hasbro, че предложението подценява компанията и не отчита възможността регулаторите да забранят сделката заради притеснения за конкуренцията, твърдят източници.

Условията, които Hasbro е предложила, не са ясни и не е ясно дали преговорите между двете компании ще продължат. През последните две десетилетия двете фирми са сядали на масата за преговори неколкократно. Те са се срещали още през 1996 г. и отново по-късно през 2015 г.

Тримата източници са пожелали анонимност. Hasbro не е отговорила веднага на запитването за коментар, докато Mattel е отказала да коментира.

Комбинацията от двете компании може да създаде гигант в производството на играчки, комбинирайки марките My Little Pony, Monopoly и Nerf на Hasbro и куклите Barbie и играчките Hot Wheels на Mattel. Това би дало на Hasbro по-голяма власт при преговорите с големите студиа за телевизионни и филмови франчайзи.

Mattel има пазарна капитализация от 6,3 млрд. долара, докато тази на Hasbro е 11,8 млрд. долара.

Фалитът на най-голямата търговска верига за играчки Toys “R” Us през септември, подчерта предизвикателствата, с които се сблъсква секторът, включително онлайн конкуренцията и все по-силното желание на децата да притежават електронни, а не традиционни играчки.

Mattel посочи банкрута на веригата като причина за слабите си продажби. Пред юни Джордиадис обяви нова стратегия за компанията, която има за цел да разшири брандовете и да ускори растежа на развиващите се пазари.

Преди две седмици базираната в Калифорния компания намали своя дивидент и обяви, че няма да изпълни прогнозата за годишните си приходи.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:30 | 12.09.22 г.
fallback