fallback

Главният творчески директор на Burberry напуска компанията от март

Кристофър Бейли, който е в компанията от 17 години, се оттегля в търсене на нови проекти

16:50 | 31.10.17 г.

Главният творчески директор на Burberry Кристофър Бейли, който превърна компанията, известна с емблематичните си тренчкотове, в глобален бранд, ще се оттегли следващия март и ще предостави шанса на новия главен изпълнителен директор да съживи марката, коментира Ройтерс.

Бейли се присъедини към Burberry през 2001 г. и работи заедно с бившия главен изпълнителен директор Анджела Арендс, за да направи червено-черните карирани модели на марката задължителни за модните клиенти от Хонконг до Лондон.

46-годишният дизайнер пое временно ролята на главен изпълнителен директор, когато Арендс напусна, за да се присъедини към Apple през 2014 г. Растежът на компанията обаче се забави заедно с търсенето на луксозни стоки в Азия.

През юли компанията избра за поста на висшия мениджър Марко Гобети, а Бейли продължи кариерата си в компанията като творчески директор.

Сега обаче ходът на Бейли ще даде възможност на Гобети да реформира освен операциите и творческия отдел на Burberry, коментират анализатори.

Компанията, която все още произвежда висококачествените си палта в Йоркшир, Северна Англия, привлече Гобети от Celine, за да реформира бизнеса.

Според Burberry Бейли е решил, че е време да се впусне в нови проекти, след като е помогнал на компанията да се превърне в глобален бранд за над 8 млрд. паунда.

Компанията заяви, че Бейли ще се оттегли от позициите си в борда като председател и главен творчески директор в края на март, но ще подкрепя Гобети до 31 декември 2018 г.

Акциите на Burberry реагираха с намаление на новината и към момента* се търгуват с понижение от 1,66%.

* Данните са актуални към 16:40 часа българско време

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:47 | 10.09.22 г.
fallback