Главният творчески директор на Burberry Кристофър Бейли, който превърна компанията, известна с емблематичните си тренчкотове, в глобален бранд, ще се оттегли следващия март и ще предостави шанса на новия главен изпълнителен директор да съживи марката, коментира Ройтерс.
Бейли се присъедини към Burberry през 2001 г. и работи заедно с бившия главен изпълнителен директор Анджела Арендс, за да направи червено-черните карирани модели на марката задължителни за модните клиенти от Хонконг до Лондон.
46-годишният дизайнер пое временно ролята на главен изпълнителен директор, когато Арендс напусна, за да се присъедини към Apple през 2014 г. Растежът на компанията обаче се забави заедно с търсенето на луксозни стоки в Азия.
През юли компанията избра за поста на висшия мениджър Марко Гобети, а Бейли продължи кариерата си в компанията като творчески директор.
Сега обаче ходът на Бейли ще даде възможност на Гобети да реформира освен операциите и творческия отдел на Burberry, коментират анализатори.
Компанията, която все още произвежда висококачествените си палта в Йоркшир, Северна Англия, привлече Гобети от Celine, за да реформира бизнеса.
Според Burberry Бейли е решил, че е време да се впусне в нови проекти, след като е помогнал на компанията да се превърне в глобален бранд за над 8 млрд. паунда.
Компанията заяви, че Бейли ще се оттегли от позициите си в борда като председател и главен творчески директор в края на март, но ще подкрепя Гобети до 31 декември 2018 г.
Акциите на Burberry реагираха с намаление на новината и към момента* се търгуват с понижение от 1,66%.
* Данните са актуални към 16:40 часа българско време