Американската верига заведения за бързо хранене McDonald’s отбеляза по-голям от очакванията ръст на сравнимите продажби за тримесечието в САЩ, след като нови промоции са ѝ помогнали да привлече повече клиенти, съобщава Ройтерс.
Продажбите в ресторантите в САЩ, отворени преди поне 13 месеца, са се увеличили с 4,1%, което е над ръста от 3,4%, очакван от анализатори, анкетирани от Consensus Metrix.
McDonald’s полага усилия да обърне спада в трафика в американските си ресторанти, откъдето получава по-голямата част от печалбата си, чрез нови продукти като свежо телешко месо, премиум сандвичи и мобилни поръчки и доставки.
Агресивните промоции в САЩ, например на безалкохолни напитки за 1 долар, също са подкрепили продажбите.
Глобалните сравними продажби на най-голямата верига за бързо хранене в света по приходи са се увеличили с 6%, което е над средната оценка на анализаторите за 4,5%.
Нетната печалба се е повишила до 1,88 млрд. долара, или 2,32 долара на акция, през третото тримесечие, приключило на 30 септември, от 1,28 млрд. долара, или 1,50 долара на акция, година по-рано.
Без еднократните ефекти печалбата на компанията възлиза на 1,76 долара на акция, което е малко под средната прогноза на анализаторите за 1,77 долара на акция, посочва Thomson Reuters.
Общите приходи са намалели с 10,4% до 5,75 млрд. долара, след като компанията засили франчайза на ресторантите си. Анализаторите очакваха приходи за 5,74 млрд. долара.
„През тримесечието променихме франчайза на бизнесите си в Китай и Хонконг, достигайки целта си да сменим франчайза на 4000 ресторанта повече от година по-рано спрямо графика ни“, каза главният финансов директор Кевин Озан.
Франчайзът елиминира разходите за опериране на тези подразделения и заменя продажбите на ресторантите с по-предвидими плащания за наем и права въз основа на процент от продажбите.