P&G, най-големият производител на продукти за домакинството в света, задмина съвсем леко оценките на Wall Street за печалбата си и продажбите си. Сравнително по-слабите продажби обаче вероятно ще дадат на активиста инвеститор Нелсън Пелц муниции в продължаващата му война срещу ръководството на P&G заради трудностите ѝ в запазването на пазарния си дял, коментира CNBC.
Гигантът в потребителските продукти отчете приходи от 16,7 млрд. долара спрямо очакваните 16,69 млрд. долара, посочва Thomson Reuters. Това означава ръст от 1% на годишна база.
Компанията се бори с намаляващите продажби, подобрявайки маржовете си. P&G отчете коригирана печалба на акция от 1,09 цента на акция спрямо очакванията за 1,08 цента на акция, сочат анализаторите на Thomson Reuters.
P&G агресивно намалява разходите си като част от плана си да съживи растежа.
Компанията тъкмо приключи с най-тежката си битка в историята, в която успя да победи опита на Нелсън Пелц да стане част от борда. Пелц заяви, че независимо от това дали ще получи място, ще продължи да налага натиск отвън.
Trian Fund Management на Пелц притежава акции на P&G за около 3,3 млрд. долара.
Присъствието на Пелц, както и инвеститорската база, която гласува срещу управлението на компанията, ще поддържа натиска върху представянето на P&G. Сред критиките на Пелц са загубата на пазарен дял, липсата на иновации и по-бавните продажби.
P&G заяви, че резултатите отговарят на очакванията и че компанията е напът да постигне целите за фискалната година.
„Постигнахме органичен ръст на продажбите в забавящ се глобален пазар и спрямо сравнително силен базов период“, каза председателят и главен изпълнителен директор Дейвид Тейлър.
„Гледайки напред, ще задвижим иновациите, производителността и трансформирането на организацията, за да ускорим растежа на приходите, докато в същото време разширяваме маржовете на печалба“, добави той.