Веригата кафетерии Gloria Jean’s Coffees отваря своя първи франчайз обект в България през октомври. Заведението ще бъде в Paradise center в София, съобщи компанията.
Дружеството планира да отвори общо 25 заведения в региона през 2018 г., като започне от България и продължи в Сърбия, Словения, Хърватия, Грузия, Македония и Черна Гора. Шест от кафетериите на марката ще бъдат в България.
Компанията Islander Investors ще разработи международната маркетингова стратегия на GJC за България.
През 1995 г. Наби Салех, австралиец с дългогодишен опит в бизнеса с кафе и чай, и негов съдружник посещават САЩ, за да се запознаят с марката GJC. Те виждат потенциала на бранда гурме кафета и решават да го лансират в Австралия.
GJC навлиза на пазара там през 1996 г., а днес вече е глобална верига кафетерии с над 800 обекта в цял свят.
През 2014 г. GJC е придобита от Retail Food Group (RFG), най-голямата франчайз компания в хранителната индустрия в Австралия.
Jean’s Coffees планира да продължи разширяването на глобалната верига кафетерии и присъствието си на нарастващия пазар на кафе, оценяван на 8,8 млрд. долара.