fallback

Netflix ще пусне повече филми през 2018 г. от големите студиа

Компанията планира да издаде 80 нови заглавия през следващата година

13:17 | 18.10.17 г.

Видео стрийминг услугата Netflix пусна поне 34 оригинални филма от началото на 2017 г. досега. През следващата година тя планира да пусне 80 според главния директор по съдържанието Тед Сарандос, пише Quartz.

Това са повече заглавия, отколкото повечето филмови студиа издават в рамките на година. Disney, която притежава Pixar, Marvel Studios и Lucasfilm, показа 13 филма в САЩ през 2016 г. Warner Bros, New Line, Fine Line, Warner Independent и Picturehouse studios на Time Warner представиха общо 23 продукции. Sony, която е пуснала най-много заглавия, е добавила 38 филма в портфолиото си миналата година според данни на Box Office Mojo. Това е по-малко от половината от предложеното от Netflix. (Box Office Mojo следи кино премиерите).

В действителност Netflix пуска повече филми от всички големи студиа, взети заедно.

Производството на големите американски филмови студиа е забавило темпа си от т.нар. „златна ера на Холивуд“. Между 20-те и 40-те години на миналия век, преди възхода на телевизията, не е била необичайна практиката студиата да пускат по 50, дори 100 заглавия. Но с нарастващата конкуренция от телевизията и стрийминга и с нарастването на цените на билетите американските студиа днес разчитат на по-малко и по-големи продукции. Страни като Индия изпреварват значително САЩ от гледна точка производството на филми, макар че Съединените щати все още водят по обем на боксофиса.

Netflix насочва огромен бюджет за съдържание, за да подкрепя амбициозните си планове за премиери. Тя очаква да похарчи между 7 и 8 млрд. долара за съдържание през следващата година, което е повече от тазгодишните 6 млрд. долара, обяви главният финансов директор Дейвид Уелс по време на обявяването на финансовите резултати вчера.

Компанията завършва 2017 г. с най-големия си филм до момента. Става дума за научнофантастичната продукция „Bright” на Дейвид Айър, в която участват Уил Смит. Твърди се, че придобиването на външната продукция струва 90 млн. долара, включително 45 млн. бюджет за продукцията. Тази година стрийминг услугата пусна и филма с Брад Пит „Машината на войната“ и два филма, които се конкурираха на филмовия фестивал в Кан - „Окджа” и „Историята на семейство Майеровиц“.

Сарандос коментира, че някои от последните заглавия на Netflix са показали боксофис потенциал. Но те не са се прожектирали в кината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:27 | 14.09.22 г.
fallback