fallback

Луксът е отново на мода в Китай

Почти пет години, след като бе ударен от антикорупционни мерки, секторът на луксозните стоки се представя повече от добре

15:05 | 29.09.17 г.

Пазарът на луксозни стоки в Китай отново се разраства стабилно, почти пет години след като бе засегнат от стремежите на президента Си Дзинпин да се пребори с корупцията, коментира Bloomberg.

Секторът обаче изглежда много по-различно, отколкото през 2012 г., когато очебийните разходи на държавните служители, склонни заради подаръци да улеснят сключването на редица сделки, бяха ключов двигател на пазара, довел и до мерките срещу корупцията. Днес новобогаташите, незасегнати от мерките на правителството, задават темпа. Нарастващата средна класа на Китай е толкова важна, че е напът да се превърне в основен двигател на луксозния растеж на глобално ниво, казва Bain & Co. в свой доклад за перспективите до 2020 г.

„Антикорупционната кампания премахна ненужното от пазара и сега разходите и потреблението са до голяма степен легитимни“, казва Лука Солца, ръководител на отдела за проучвания на луксозни стоки в Exane BNP Paribas.

Съставът на разходите в луксозния сектор в Китай също се е променил през последното десетилетие. Преди подаръците бяха доминирани от покупки за мъже, като луксозните часовници бяха фаворит. Антикорупционните мерки обаче накараха продажбите на такива стоки да се сринат. Сега, фокусът се измества към разходи, направени от жени за дизайнерски чанти и скъпи парфюми.

Износът на швейцарски часовници към Хонконг, например, е спаднал с 25% миналата година, а стойността на пазара е намаляла наполовина за четири години, сочат данни на Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия. Благодарение на интереса на жените към по-луксозните стоки обаче компании като Burberry Group, Kering и LMVH отчитат все по-добри резултати и все по-висока печалба.

Резултатите са толкова силни, че Ъруин Рамбург, глобален ръководител на проучванията върху потребителите и търговията на дребно в HSBC, казва, че вече бичата прогноза на банката за ръст от 10% на луксозния пазар в Китай тази година – спрямо 7% на глобално ниво – може дори да бъде надмината.

Възходът, който започна през четвъртото тримесечие на 2016 г., бе подкрепен от промяна в китайските валутни курсове, както и от ръстове при недвижимите имоти и акциите. Всичко това е засилило покупателната сила на потребителите в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:36 | 14.09.22 г.
fallback