Американската верига със заведения за бързо хранене McDonald’s залага, че китайските потребители искат още от нейните продукти. Най-голямата верига за бързо хранене в света обяви днес, че планира да отвори 2000 нови ресторанта в Китай в рамките на следващите пет години, предаде CNN.
Ако компанията изпълни това, общият ѝ брой заведения в азиатската страна ще достигне 4500.
„Китай скоро ще се превърне в най-големият ни пазар извън САЩ“, заяви главният изпълнителен директор на McDonald’s Стив Истърбрук.
Компанията и нейните нови бизнес партньори в Китай – инвестиционните фирми Citic и Carlyle Group – се надяват, че новите ресторанти ще помогнат за постигането на двуцифрен растеж на продажбите на компанията през всяка от следващите пет години. Целта на McDonald’s сега са по-малките китайски градове.
Новите планове идват на фона на факта, че McDonald’s продаде по-голямата част от китайския си бизнес на Citic и Carlyle, посочвайки, че те познават по-добре местния пазар. Съгласно сделката, обявена по-рано тази година, McDonald’s все още притежава 20% дял в бизнеса.
Ходът беше част от продължаващите усилия на Истърбрук да преразгледа процесите в глобалната верига за бързо хранене. Последният финансов отчет на компанията задоволи инвеститорите, а растежът на продажбите в САЩ показа, че американците се завръщат към McDonald’s.
Това не е единствената голяма американска компания, чийто бранд навлиза все по-дълбоко в Китай.
Starbucks обяви през миналата година, че планира да отваря по повече от едно ново заведение на ден в Китай през следващите пет години. Нейната цел е да има 5000 обекта в Китай до 2021 г.