fallback

Слаб тримесечен отчет повлече акциите на Starbucks надолу

Книжата се сринаха с над 7 на сто в началото на петъчната сесия, след като компанията обяви и плановете си за закриване на магазините Teavana

19:11 | 28.07.17 г.
Автор - снимка
Създател

Слаб тримесечен отчет и новини за закриване на някои филиали се отразиха негативно на цената на акциите на американската кафе верига Starbucks.

През третото тримесечие на фискалната си 2017 г. компанията отчете приходи в размер на 5,7 млрд. долара, докато средностатистическите очаквания на анализаторите бяха за 5,757 млрд. долара. Така приходите почти съвпаднаха с прогнозите. Преди година те възлязоха на 5,238 млрд. долара, като сега записват ръст от над 8 на сто, предава DPA.

Същевременно бaзиpaнoтo в Cиaтъл дpyжecтвo oбяви cпaд нa печалбата oт 8,3% до 691,6 млн. дoлapa зa тpитe мeceцa дo края на юни. 

Новината не се прие добре от анализаторите, като акцията първоначално не отчете изменения в цената в следборсовата сесия, но след това пое леко надолу. В началото на сесията в петък книжата се обезцениха с над 7 на сто.

Главният изпълнителен директор на компанията Кевин Джонсън, който през този месец замени на поста Хауърд Шулц, обеща бързо завръщане към силния ръст. Натискът за привличане на нови клиенти към филиалите е доста висок, след като през последните две тримесечия ръстът на приходите се сви наполовина.

Освен това Starbucks обяви, че ще закрие своите магазини за чай под името Teavana. Всички 379 филиала ще бъдат закрити през идната година, по-голямата част още през пролетта на 2018 г. На засегнатите около 3 300 служители Starbucks възнамерява да предложи работа в други свои обекти.

Решението си за закриване на бизнеса си с продажбата на чай компанията оправдава с лошите продажби.  Придобитата през 2012 г. за 620 млн. долара марка Teavana обаче ще бъде запазена и ще се предлага във филиалите на  Starbucks.

Освен това компанията обяви, че ще придобие оставащите 50% от своите магазини в Китай за 1,3 млрд. долара от своя джойнт венчър партньор. Това е и най-голямото придобиване в корпоративната история. 

Концернът обещава да открие през идните 5 години нови 240 000 обекта в света.

В София компанията засега има 4 обекта, открити чрез AmRest, регионален франчайзер на популярната верига за кафе, която управлява у нас и KFC и Burger King. Още другата седмица обектите ще станат с един повече, след като петото кафене ще отвори врати в центъра на столицата. До края на 2017 г. брандът планира да открие още обекти в България.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:57 | 14.09.22 г.
fallback