Музикалната стрийминг услуга Spotify е успяла да сключи лицензионна сделка с втората по големина звукозаписна компания в света Sony Music Entertainment, твърдят медии, макар че информацията все още не е потвърдена официално, предава Ройтерс. Всичко това може би полага основите на очакваното първично публично предлагане на Spotify в САЩ.
Оценената на 13 млрд. долара шведска компания за момента планира директно листване на борсата в Ню Йорк по-късно тази година или в началото на 2018 г., твърдят източници на Ройтерс.
Sony се е съгласила да намали размера на отчисленията, които Spotify трябва да плаща в замяна на едно ограничение. Стрийминг услугата е обещала да ограничава новите албуми само до абонатите, които си плащат, като това ще важи за първите две седмици от излизането на албума. След това той ще става достъпен и за потребителите, които ползват безплатната услуга, пише Financial Times, позовавайки се на анонимен източник.
Сред топ изпълнителите в портфолиото на Sony се нареждат Адел, Бионсе и Шакира.
Освен това Spotify води преговори и с Warner Music Group, писа Billboard.
По-ниските отчисления са ключови за Spotify, за да може компанията най-сетне да излезе на печалба и да задоволи очакванията на инвеститорите.
Стрийминг услугата отчете 349 млн. евро (400 млн. долара) оперативна загуба за последната финансова година, което е с 47% увеличение спрямо година по-рано, въпреки че приходите нараснаха с 50 на сто до 2,93 млрд. евро.
През април компанията подписа няколкогодишна лицензионна сделка с Universal Music Group на Vivendi, която включва подобен двуседмичен прозорец за новите албуми и по-малки отчисления, които Spotify трябва да плаща.
Освен това тя подписа договор с дигиталната агенция Merlin, която представлява повече от 20 хил. независими лейбъли.
Миналата година Universal е прибрала 28,9% от приходите на световните музикални лейбъли. На Sony Music се падат 22,4%, а на Warner – 17,4%. Независимите звукозаписни компании са прибрали останалите 31,3%, сочат данни на MIDiA Research.