PepsiCo Inc отчита по-добра от очакваното тримесечна печалба благодарение на по-високите цени на газираните напитки и закуски, продавани в Северна Америка, както и от продажбата на миноритарния дял в британската бутилираща компания Britvic Plc., съобщи Ройтерс.
Приходите от бизнеса с напитки на PepsiCo в Северна Америка - най-големият пазар на компанията, се покачват с 2% до 5,24 млрд. долара през второто тримесечие, приключило на 17 юни. Въпреки че обемите на продажбите остават почти без промяна, цените се повишават с 1%, твърдят от компанията.
Приходите от подразделението Frito-Lay в Северна Америка се увеличават с 3%, подпомогнати от 1% ръст в обемите и 3% ръст на нетните цени.
PepsiCo и конкурентът й Coca-Cola Co са фокусирани върху продажбата на по-малки разфасовки, но с по-висок марж на развитите пазари и по-рядко предлагат големи опаковки с намаления, опитвайки се да намалят въздействието от спада в търсенето на газирани напитки.
В същото време през май PepsiCo обяви, че ще продаде дела си от 4,5% в британската бутилираща компания Britvic за неназована сума.
Чистата печалба на компанията нараства до 2,11 млрд. долара или 1,46 долара на акция спрямо 2,01 млрд. долара или 1,38 долара на акция година по-рано.
Общите приходи се увеличават с 2,1% до 15,71 млрд. долара.
Анализатори, анкетирани от Ройтерс, очакваха печалба средно от 1,40 долара на акция при приходи от 15,6 млрд. долара.