Британският търговец на храна и дрехи на дребно Marks&Spencer (M&S) обяви нов спад на базисните продажби на дрехи през последното тримесечие, макар че понижението е малко под очакванията на анализаторите. В същото време продажбите без ценови отстъпки – ключов показател за рентабилността, продължават да растат, съобщава Ройтерс.
Групата заяви, че програмата за възстановяване върви по план и запази насоките си за финансовата 2017-2018 г.
„Търговията през първото тримесечие е в съответствие с очакванията ни и вероятно ще постигнем плана, обявен миналата година“, каза главният изпълнителен директор Стив Роу.
„Доволен съм, че продължаваме да повишаваме продажбите си без отстъпки при облеклата и стоките за дома, с по-малко разпродажби и без продажби за разчистване [на залежалите стоки] през тримесечието“.
M&S – едно от най-популярните имена в британската търговия на дребно, заяви, че сравнимите продажби на дрехи и стоки за дома са намалели с 1,2% през 13-те седмици до 1 юли – първото фискално тримесечие.
Средната прогноза на анализаторите бе за понижение от 1,3% и за спад от 5,9% за предишните три месеца.
Продажбите на пълни цени са нараснали със 7%.
Сравнимите продажби от храни са се понижили с 0,1%, което е доста под оценката на анализаторите за ръст от 0,6%.
Роу, който е със стаж в компанията от 27 години, стана неин главен изпълнителен директор през април миналата година, поемайки задачата да съживи британската компания.
Той прие стратегията да реформира бизнеса с дрехи на M&S, подобрявайки качеството, моделите и наличието на асортимента, като в същото време се търси и по-високо качество на обслужването, така че клиентите да не търсят само големи разпродажби и промоционални отстъпки.
Той се опитва и да преобразува партерните пространства в магазините, като ги трансформира в места за продажба на хранителни продукти, и да намали експозицията на M&S към международни пазари със загуби, затваряйки магазините на компанията в десет страни.
Акциите на M&S, които отчитат спад от 7% през последната година, отвориха без особена промяна. Пазарната капитализация на компанията е около 5,5 млрд. паунда.