Френският производител на хранителни стоки Danone постигна споразумение за продажбата на компанията за продукти с кисело мляко в САЩ Stonyfield на производителя на млечни продукти Lactalis за 875 млн. долара, съобщи Ройтерс.
Danone обяви, че оборотът на Stonyfield е в размер на 370 млн. долара през 2016 г., а продажната цена е с около 20 пъти по-голяма от печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA).
Акциите на Danone поскъпнаха с 1,3% в понеделник, приблизително колкото нарасна и френският индекс CAC 40.
Френската компания е напът да постигне 10% съставна годишна норма на растеж (CAGR) за период от 5 години, задвижван отчасти от придобиването на производителя на органични храни WhiteWave.
По-рано тази година Danone представи програмата за спестявания Project Protein, която има за цел да намали разходите с 1 млрд. евро през следващите три години.
Френският производител обяви, че ще продаде Stonyfield като част от споразумение с американските власти, което да улесни придобиването на WhiteWave. Очаква се сделката да бъде финализирана през третото тримесечие.