fallback

Как Китай преоткри френското вино

Днес над 120 от общо 7 хил. изби в Бордо са собственост на китайски магнати

12:51 | 23.06.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

В последните няколко години френският град Бордо на брега на Атлантическия океан се радва на нови инвестиции, насочени към винения сектор. Доказателство за това е построеният през 2016 г. Музей на виното - инвестиция за 80 млн. евро, която се очаква да привлича средно по половин милион туристи на година.

Сега обаче Бордо и престижното изложение за вино Vinexpo - най-значимото събитие в света на виното и спиртните напитки, което събира винопроизводители, търговци, и водещи специалисти от цял свят, се радват на засилен интерес и от Китай.  

В рамките на 4-те дена от тазгодишното издание, което се проведе от 18 до 21 юни, са участвали 2 300 изложители от 42 страни, съобщи за Investor.bg Петър Бакалов, който е студент в INSEEC Business School и служител в Bernard Magrez Luxury Wine Experience. По данни на Vinexpo, за да проследят най-новите тенденции в света на виното, в Бордо са се стекли близо 50 хил. професионалисти от 150 страни. 

Сред чуждестранните посетители тези от Китай и тази година, както и през 2015 г., са най-многобройни. Това според Бакалов не бива да изненадва, защото поднебесната империя представлява най-големият пазар за износ за вина от Бордо по данни на TheDrinkBusiness & CIVB Bordeaux

През 2016 г. само в Китай са внесени 550 хектолитра, или 74 млн. бутилки вино, а ако говорим в пари - това е равно на 322 млн. евро, посочва TheDrinkBusiness & CIVB Bordeaux.

Друго, което прави Китай толкова привлекателен пазар, е фактът, че до 20 години страната ще оглави класацията по консумация на вино. Към днешна дата Китай е едва пета в тази ранглиста, твърди TheDrinkBusiness.

Джак Ма и Франция

Новината от първия ден на изложението също беше свързана с Китай. Местната B2C (насочена от бизнеса към клиентите) онлайн платформa Тmall, собственост на Alibaba Group, сключи партньорско споразумение с Vinexpo за 4 години, което ще позволи на Tmall да предлага голямо разнообразие от френски и световни вина и по този начин да достигне до стотици милиони нови китайски потребители.

Tmall ще обогати и разрастващата се винена култура на китайския потребител.

Когато говорим за Alibaba, няма как да не споменем и Джак Ма, който е основният инициатор на това споразумение и за когото тази сделка е особено интригуваща, защото през миналата година той придоби няколко лозови масива и замъци в региона на Бордо, из между които Château Pérenne, което произвежда около 400 хил. хиляди бутилки годишно по данни на Decanter.

„За да илюстрирам още повече китайското влияние в региона, мога да кажа, че към днешна дата над 120 от общо 7 хил. изби във Бордо са собственост на китайски магнати“, поясни Бакалов. 

Вижте повече по темата във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:34 | 12.09.22 г.
fallback