Германската компания за доставка на храни Delivery Hero обяви планове за първично публично предлагане през тази година, пише Financial Times.
Компанията цели да набере 450 млн. евро от новоемитираните акции. „IPO-то ще ни позволи да развием компанията и ще ни предостави допълнителен капитал, за да разширим водещите си позиции на пазара на онлайн поръчки и доставка на храна“, коментира изпълнителният директор на компанията Никлас Йостберг.
Delivery Hero е създадена през 2011 г. в Берлин и оперира на онлайн пазара за поръчване и доставка на храна в Европа, Близкия изток, Америка и Азиатско-ихоокеанския регион. Компанията има повече от 6 хил. служители в повече от 40 страни.
Клиентите са подали 197 млн. поръчки през 2016 г., което е ръст от 52% спрямо 2015 г. Приходите възлизат на 347 млн. евро през миналата година, което представлява увеличение от 71% в сравнение с година по-рано. Компанията обаче все още е на загуба - коригираната загуба преди лихви, данъци, амортизация е в размер на 116 млн. евро през миналата година.
IPO-то ще бъде добра новина за Rocket Internet - базираният в Берлин технологичен инвеститор, който притежава около 35% от Delivery Hero. Цената на акциите на компанията се понижава от 2014 г., а инвеститорите се притесняват дали някой от стартъпите, в които инвестира, някога ще реализира печалба.
IPO-то на Delivery Hero ще бъде първото на компания, подкрепена от Rocket, откакто тя самата е публична компания.
Южноафриканската медийна група Naspers също е инвеститор в стартъпа с дял от 10%.
Компанията за доставка на храна обяви, че предлагането засега ще се извърши в Германия и Люксембург.