Печалбата и продажбите на Ralph Lauren за тримесечието задминаха оценките на анализаторите, след като производителят на луксозни стоки е ограничил отстъпките по продуктите си и е намалил складовите си наличности, за да повиши маржовете, съобщава Ройтерс.
Акциите на компанията поскъпнаха с 3% до 75 долара преди отварянето на борсата в Ню Йорк.
Ralph Lauren, подобно на други вериги за облекла, изпитва трудности с повишаването на продажбите си заради забавянето на разходите за дрехи и аксесоари. Маржовете на компанията бяха ударени и заради все по-силната конкуренция.
В опит да преструктурира бизнес компанията избра нов изпълнителен директор в сряда. Освен това тя намалява промоциите си и се опитва да продава по-скъпи продукти, както и да намали продуктовите си разходи.
Брутните маржове на коригирана база на Ralph Lauren са се повишили с 90 базисни пункта до 55,4% през тримесечието до 1 април.
Компанията отчете нетна загуба от 204 млн. долара, или 2,48 долара на акция, през четвъртото тримесечие до 1 април, което включва отписване за над 300 млн. долара заради преструктуриране и изплащане на обезщетения.
Година по-рано Ralph Lauren постигна нетна печалба от 41,3 млн. долара, или 49 цента на акция.
Без еднократните ефекти Ralph Lauren отчете печалба от 89 цента на акция, което е доста над средната прогноза на анализаторите за 11 цента, посочва Thomson Reuters I/B/E/S.
Приходите са спаднали с 16,3% до 1,57 млрд. долара през четвъртото тримесечие, което почти съвпада със средната оценка на анализаторите за 1,56 млрд. долара.
Ralph Lauren съобщи още, че очаква нетните приходи за текущото тримесечие да спаднат с двуцфирен процентен пункт в долния диапазон.
През четвъртото тримесечие компанията отбелязва 12-процентово понижение на сравнимите продажби спрямо средната прогноза на анализаторите за намаление от 6,5%, посочва консултантската компания Consensus Metrix.