Британската Burberry отчете спад от 21% на годишната печалба преди данъци заради слабото търсене в САЩ. Това подчертава предизвикателството пред Марко Гобети, който ще поеме поста главен изпълнителен директор на компанията през юли, съобщава Ройтерс.
Групата за луксозни стоки, известна с тренчкотите си, се опитва да освежи продуктовата си линия, да стане по-ефективна и да подобри представянето на магазините си, които носят по-слаби продажби от конкурентите.
През миналата година Burberry се възползва от поевтиняването на паунда след вота във Великобритания за излизане от Европейския съюз (ЕС), което подкрепи печалбата на компанията с почти 130 млн. паунда.
За годината коригираната печалба преди данъци възлиза на 462 млн. паунда, което е в съответствие с очакванията. Като се отчетат валутните ефекти обаче печалбата отчита понижение от 21%.
Burberry заяви, че тласъкът от валутните влияния ще се обърне тази година, като сегашните нива предполагат неблагоприятен ефект от около 30 млн. паунда.
Кристофър Бейли, който в момента е и творчески, и изпълнителен директор на компанията, заяви, че това е било една година на „преход“ на бързо променящия се пазар на луксозни стоки.
Той коментира, че Гобети ще засили бранда и ще изведе компанията до „следващото ниво като глобален търговец на дребно на луксозни стоки и дигитален бизнес“.
Приходите за годината до края на март намаляват с 2% до 2,8 млрд. паунда, допълва компаниятак.
Анализаторите очакват печалбата преди данъци да се повиши до 468 млн. паунда за текущата година.