В момента българското вино има невероятния шанс да се завърне на международните пазари, защото светът е изморен от общите за страните сортове като Каберне, Совиньон и Мерло и търси локални сортове. Това обяви експертът в областта на винения маркетинг Яна Петкова в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Тя е категорична, че в момента българската винарска индустрия е във възход.
"Виненият маркетинг е този, който подкрепя адекватния възход на виното в България и извън страната. Той би могъл да се занимава с търговия, чист маркетинг, образование. Бавно ще формира и една винена култура, тъй като образованият потребител е този, който бута напред качеството на виното", подчерта тя.
По думите ѝ това е чудесна професия за млади хора, която за съжаление в България не е много развита, но в страни като Великобритания, Германия и Франция е силно застъпена.
Според Петкова има голям потенциал за развитие на вътрешното търсене. Освен това добър пазар могат да бъдат Скандинавските страни, както и САЩ, но тъй като добрите български изби са с малък обем, често не могат да отговорят в пълна степен на търсенето от Америка.
Вижте целия разговор във видеото.