Стабилният ръст на онлайн продажбите на дребно не би трябвало да са изненада за никого, коментира VisualCapitalist.
През 2000 г. по-малко от 1% от продажбите на дребно в САЩ идват от електронната търговия. Оттогава насам обаче онлайн продажбите растат всяка година, дори през Голямата рецесия. До 2009 г. електронната търговия вече е формирала около 4,0% от общите продажби на дребно, а според последните данни в момента делът е 8,3%.
Вероятно не е особено изненадващо, че тенденцията към растеж ще продължи и в обозримо бъдеще.
Търговците на дребно следят непрекъснато конкуренцията си, а секторът е известен с изключителни тесните си маржове.
Големите търговци вероятно са очаквали „апокалипсиса в търговията на дребно“. Въпросът е какво направиха, за да се справят с него.
Компании като Sears не успяха да се адаптират към онлайн промяната – всъщност се носят сериозни слухове, че бившият гигант в търговията на дребно може да обяви банкрут по-късно тази година.
Повечето други компании, от друга страна, се опитват да комбинират онлайн търговияте с физическите магазини в една обща стратегия. На теория това звучи доста добре, но за утвърдените и широко разпространени търговци с физически магазини и с прекомерни режийни разходи подобна тактика може да не бъде достатъчна, за да се избегне онлайн тренда. Target, например, отчита забележителен ръст на онлайн продажбите, но те все още са едва 5% от общите продажби на компанията. В резултат стабилността ѝ също е под съмнение.
Wal-Mart пое по друг път, което потенциално може да е най-умният. Компанията хеджира залозите си, купувайки Jet.com, който бе един от най-бързо разрастващите се онлайн търговци на дребно по онова време. По-късно Wal-Mart продължи, купувайки онлайн търговец на обувки, за да преодолее по-слабите резултати в този сектор. Според последните отчети тези придобивания са довели до сътресения сред персонала, тъй като компанията пренасочва фокуса си.
В крайна сметка навлизането в интернет не е просто тактика за засилване на продажбите в една нова епоха. Това е начин на мислене, и то централен за стратегията на всяка компания.
На фона на всичко това се случва т.нар. „апокалипсис в търговията на дребно“.
Има два основни показатели за това. Първият е броят на фалитите. Макар и още да не сме достигнали средата на 2017 г., в САЩ вече има почти същият брой банкрути в сектора колкото през цялата предишна година. Ако нещата продължат със същия темп, до края на годината може да фалират 50 компании за търговия на дребно.