Производителят на диаманти De Beers е продал два пъти повече диаманти от обема, който е добил през първото тримесечие. Компанията се опитва да разчисти натрупаните запаси, след като Индия повиши рязко търсенето в местната индустрия за скъпоценни камъни, забранявайки банкнотите с голям купюр, съобщава Bloomberg.
Дружеството на Anglo American е продало 14,1 млн. карата – най-много поне от началото на 2016 г., когато компанията публикува данните за първи път, а е добила 7,4 млн. карата, сочи съобщение от понеделник.
De Beers, която не разкрива запасите си, е натрупала резервите в края на миналата година. Това се случва в резултат на решението на Индия да забрани банкнотите от 500 и 1000 рупии, за да се пребори с корупцията. Политиката удари най-вече по-евтините скъпоценни камъни, тъй като местните ювелири и търговци често разчитат на кешови трансакции. Поне 90% от необработените диаманти в света преминават през Индия, за да бъдат изсечени, полирани или търгувани.
De Beers реагира на индийската политика, позволявайки на клиентите си да отказват повече от по-евтините скъпоценни камъни от позволеното обикновено съгласно сложни споразумения. Тя им позволява и да отхвърлят диаманти с по-ниско качество от пакети, в които има диаманти от различен клас.
Тази година производителят започна да разчиства част от натрупаните в резултат запаси. De Beers е продала диаманти за 1,86 млрд. долара в първите си три продажби за годината, в които се включва оферта за 720 млн. долара през януари – най-голямата от поне година. Alrosa – вторият по големина производител в света, също е продал повече диаманти, като продажбите за първото тримесечие са нараснали със 17% до 12,1 млн. карата.
Данните на De Beers за първото тримесечие предполагат, че компанията е намалила запасите си с 6,7 млн. карата, или с 42% повече за цялата изминала година. Не е ясно обаче дали може да продължи със същия темп, коментира Barclays.
“Предвид подобните силни продажби в Alrosa през първото тримесечие изпитваме опасения относно устойчивостта на сегашната пазарна среда“, казват от банката в свой коментар.
De Beers е намалила броя диаманти, които планира да продаде на клиенти, с около една пета, казват запознати източници, поискали анонимност заради конфиденциалност на информацията. Не всички купувачи са засегнати, допълват те.
Квотите за продажба на компанията определят колко диаманти могат да бъдат купени на 10-те ѝ търга от около 80-те ѝ клиенти годишно. De Beers пренасочва повече продажби към Ботсвана, Намибия и Южна Африка, където добива по-голямата част от скъпоценните камъни.