Американските търговци започват да обръщат все по-голямо на "грозни" плодове и зеленчуци, пише Market Watch. През лятото на 2016 година Wal-Mart започна да продава ябълки с "козметични" проблеми - крива форма или наранена кора, но със същото качество и на по-ниска цена в магазините си във Флорида.
Днес цената на тези ябълки е по-висока, отколкото е на красиво изглеждащите на щанда.
Подобни инициативи подхващат и други търговци, а продажбите постепенно записват силни ръстове, тъй като потребителите се опасяват за съдбата на продуктите, които не отговарят на стандартите на магазините.
Всяка година американците изхвърлят 165 млрд. долара под формата на храна, показват проучванията на неправителствени организации. Но голяма част от този боклук всъщност са плодове и зеленчуци, които така и не успяват да стигнат до щанда в магазина. Според оценките на институциите към 23% от плодовете и зеленчуците се унищожават по пътя до магазина.
Това кара неправителствени организации да обръщат внимание на търговските практики и да призовават за покупката на плодове и зеленчуци с особена форма, за да бъде намалено количеството на изхвърлената храна.
Самите производители използват част от плодовете и зеленчуците, които нямат перфектна форма, за да произвеждат допълнителни продукти, като сладка например. Други пък се обръщат към фермерски пазари, където потребителите нямат очакванията всички стоки да имат еднакъв вид.
Търговски вериги също се борят да намалят отпадъците и търсят варианти за пласирането и на плодовете и зеленчуците, които нямат добър външен вид. Някои от тях се използват за продуктите на топлите витрини.
Последната дума е на потребителите - те винаги могат да кажат "Не" на нещо, което не им харесва, обясняват анализаторите.