Американският производител на играчки Mattel отчита в началото на годината пореден срив на бизнеса си и по-голяма от очакваното загуба, предава AP.
Слаби продажби на куклите Barbie и играчки от традиционната марка Fisher-Price са докарали на водещия производител най-голямата загуба от 15 години насам.
През първото тримесечие приходите се свиват в сравнение с предходната година с 15 на сто до 735,6 млн. долара (686,6 млн. евро), което е най-силният спад от осем години, обяви конкурентът на Hasbro. Консенсусната прогноза на анкетирани от FactSet анализатори бе за приходи в размер на 794 млн. долара.
Загубата за тримесечието е нараснала с 55% до 113,2 млн. долара или 0,32 долара на акция. Нетната загуба възлиза на 0,17 долара за акция.
Производителят на класики като куклите Barbie, Fisher-Price и Hot Wheels е в криза от доста време насам. Слабите данни не бяха посрещнати добре от инвеститорите и акциите се понижиха в следборсовата сесия с повече от шест процента. От началото на годината книжата са загубили 8,5% от стойността си.
Резултатите показват, че Mattel е на нестабилна позиция само два месеца, след като назначи бившия мениджър на Google Inc. Марго Георгиадис като третия си главен изпълнителен директор за няколко години, коментира MarketWatch.
Слабото представяне на Mattel Inc. повлече надолу и акциите на конкурента Hasbro Inc., чиито акции поевтиняха с 2,1 на сто в предварителната търговия в петък.
За последната една година книжата на Mattel поевтиняват с 19 на сто, а тези на Hasbro са нагоре с 10,6 на сто. За същия период индексът S&P 500, в който са листнати и двете компании, расте с 12,6%.